Mampukah aku menjadi seperti Khatijah? Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah Hartanya diperjuangkan ke jalan fisabilillah Penawar hati kekasih Allah dan senang rela bersama… Susah Dapatkah ku didik jiwa seperti Aishah? Isteri Rasulullah yang bijak Pendorong kesusahan dan penderitaan Tiada sukar untuk dilaksanakan… Mengalir air mataku Melihat pegorbanan puteri solehah Fatimah Akur dalam setiap perintah Taat dengan ayahnya, yang sentiasa berjuang Tiada memiliki harta dunia Layaklah dia sebagai wanita penghulu syurga… Ketika aku marah Inginku intip serpihan sabar Dari catatan hidup Sarah…. Tabah jiwaku Setabah umi Nabi Ismail Mengendong bayinya yang masih merah Mencari air penghilang dahaga Di terik padang pasir merak Ditinggalkan suami akur tanpa bantah Pengharapannya hanya pada Allah Itulah wanita Hajar…. Mampukah aku menjadi wanita solehah?A Mati dalam keunggulan iman Bersinar indah, harum tersebar Bagai wanginya pusara Masyitah

Friday, January 27, 2012

Amiena suka Farle's Rusks~!!

السّلام عليكم و رحمة الله

Utk entry kali nak story tentang si tecik shiem yg ngah meningkat usia tue... Kalu nak ikut skrg baru 6 bln ++.. Tapi gigi sulah mahu tumbuh 2 batang gigi.. yihaa!! Hahaha...

Sebelum nie masak bubur.. mang masak 2 hari.. sebab perjalanan dr umah ke opis amatlah jauh n memerlukan mase yg lebih, so shiem masak bubur tue utk 2 hari... Tapi semalam bubur nasi habis, shiem g Manjaku then beli Farleys Rusks utk Amiena... Sedap jugak.. manis ghasenyer.. abglong pun ambek satu kunyah².. hahha.. Ape yg adik dier makan, dier nak tumpang makan sama... haihh abglong nie... So, bebaru nie shiem ke Melaka. Shiem x bawa pun bubur nasik coz fridge xde. Pikir punya pikir, shiem pun dapat idea beli instant puree jenama Heinz jugak.. perasa banana, epal ngan fruity... Tapi amiena suka Fruity ngan banana.. Epal ghase mcm masam sket.. so dier x berapa suka...

So, pasni kalu travel leh la bagik yang ini... :D
Beli Farleys Rusks + Perfume baby johnson ngan bib utk Amiena then choc tue utk mama dier yek.. heheh
Sedap biskut nie.. Semalam bg 2 keping utk Amiena, mang habislah... hehe
Nie puree fruity... kalu travel bagus jugak beli nie.. x payah bekal bubur ke ape...

Tgk muka budak comel makan.. comot!!
Main sembor².. haihh...
Comotlah dik.... suka makann! :)
Kalu lambat suap, inilah jadieqnyaa.... :)

Nie beskal mase abglong tecik² dulu.. skrg turn Amiena pulak naik yek... Siap berdiri lagik tueee... nampak x?? Nakal kann?? heheh

Nie hasil mengepam tadi.. skrg nie, sehari sekali jer la mengepam... dah malas... Amiena ke taska pun 9 oz jerr.. kdg² x habis.. coz dier dah start makan... :D

Thursday, January 26, 2012

CNY @ Pantai Pengkalan Balak, Melaka

السّلام عليكم و رحمة الله

CNY ghitu hubby bawa g Pantai Pengkalan Balak, Melaka.. WWWwwiiiieeeee......... besh~!! Thanks en somi ku... Pegi check in chalet 3 hari 2 malam bersama² 3 family lain iaitu kawan² hubby... sangat enjoy... Sempoi jer pun... g mandi manda... malam² g makan² kat area² sana... Hari terakhir ingat nak g bandar melaka, tapi Ya Rabbi jem x hengat lastly ambek keputusan balik jerr... Tapi balik tu singgah ke Satay Haji Samuri kat Kajang...

Ghase hepi sangatlah dpt bawak anak² gi jejalan... Yg bestnyer tgk abglong la... Dier yg paling hepi ghasenyer dpt mandi manda n dpt naik banana boat... Naseb baik Alan bawa anak teruna dier tue, leh gak main² ngan abglong....

Actually, kawan² hubby nie kawan² mase sekolah lagik... Alan, memey ngan ajai... pendek kata derang dr sekolah mang dah baik dah... Smp skrg selalu la lepak² minum.... Happening jer kawan² hubby nie... Aku laki bini pun mang suka kalau nak vacation bw kawan².. kalu kami² jer busannnn... So layan jer la gamba nie... malaih benor aku nak celoteh... hahahha

Chalet nie satu bilik RM150.. Bilik pun baek punyerr... :D
Abglong wiz abg Ariq.. hehe
Me wiz hubby.. time nie otw back dah...
Me wiz anak teruna
Khalif.... hensem boy Syikin wiz Memey...
Hensem boy Alan n Aqin... :D
Ghajinnyer uncle memey.. hehe
Si tecik nie... ngada²... nak memelok.. berdukong jer kejenyer... hehe
chantekkan.. hehe
Amiena mama yg nakal n lasak..
Tgk tue, x duduk diam!!
Eyyooo.... :D
Siapakah gerangan si terunaaa... hehe
Si mata bolat... :D
Aqin wiz si bolat Aris.. :D
Ajai wiz his wife, Miza n doter, Arissa
Sayelah Amiena!
Sayelah Aris Kamil :D
Sayelah Khalif :D
Yeaa!! Nak naik banana boat!! bestnyer... jeles mama tauuu!!

suka la abglong tuee...
Puas hati
Weeeeyyy... yihaaa...
ceccecee... seronoklahh dier tueee... :D
Ambek gamba dulu ngan papa :D
Bini Ajai, Bini Alan, Bini Memey dan akhir yg comei tu.. Bini Ap... hahaha